Pradžia: 1886–1905 m.
„Bosch“ istorija prasideda nuo daugelio pirmųjų žingsnių. Žingsnių į savarankiškumą, į automobilių rinką, į rinkas už Vokietijos ribų ir į didžiosios gamybos aikštelę.
„Betvarkė“ – pradžia
Dar būdamas pameistriu ir keliaujančiu darbininku Robert Bosch suprato, kad nori dirbti sau. 1886 metais jis įkūrė „Tiksliosios mechanikos ir elektrotechnikos dirbtuves“ Štutgarte. Pirmieji metai buvo kupini laimėjimų ir nuosmukių, ir tik nuo XIX a. paskutinio dešimtmečio vidurio veikla ėmė plėtotis sparčiai ir nesustabdomai.
Pirmieji produktai ir paslaugos
Bosch dirbo visus tiksliosios mechanikos ir elektrotechnikos darbus, kokie tik pasitaikydavo, pvz., montavo telefono sistemas ir elektrinius skambučius. Paprašytas pagaminti magnetinį uždegimo įtaisą stacionariam varikliui pagal parengtą projektą, jis patobulino gaminį ir taip nutiesė kelią magnetinių uždegimo sistemų gamybai.
Kibirkštis, nuo kurios viskas įsiplieskė – magnetinis uždegimo įtaisas
Nuo 1897 metų Bosch pradėjo montuoti patobulintus magnetinius uždegimo įtaisus automobiliuose ir tapo vieninteliu išties patikimų uždegimo sistemų tiekėju. 1902 metais vyriausiasis „Bosch“ inžinierius Gottlob Honold atrado dar geresnį sprendimą – aukštos įtampos magnetinę uždegimo sistemą su uždegimo žvake. Šis produktas padėjo Bosch tapti pirmaujančiu pasaulyje tiekėju automobilių pramonei.
Gottlob Honold
Vyriausiasis novatorius su teisingais instinktais
„Kai Honold baigė naująjį gaminį ir perdavė jį gamybai, „Bosch“ pasaulis pradėjo gaminti gatavą produktą“
Taip Robert Bosch atsidėkojo savo ilgamečiam inžinerijos vadovui, pradėjusiam dirbti pas jį pameistriu. Be aukštos įtampos magnetinės uždegimo sistemos jis sukūrė puikias apšvietimo sistemas, starterius ir garsinės signalizacijos įtaisus įvairiems „Bosch“ produktams. Tačiau anksti mirė 1923 m.
Nuotrauka: Gottlob Honold (1901 m.)
Nekilnojamojo turto savininkas – pirmoji gamykla
Kelis kartus persikėlęs iš vienų patalpų į kitas, Bosch nusprendė statyti gamyklą. Iš pradžių jis ketino išnuomoti vieną ar kelis aukštus, bet to neįvyko. Priešingai – 1901 m. pastatyta „Bosch“ gamykla nuolat plėtėsi į aplinkinius pastatus.
Išėjimas į pasaulį – pirmieji prekybos biurai
„…Atstovybė Didžiojoje Britanijoje…“ – tai buvo sena Robert Bosch svajonė. 1898 metais kartu su anglu Frederic Simms jis įsteigė pirmąją „Bosch“ įmonę už Vokietijos ribų – Londone. Taip buvo žengtas pirmas žingsnis į pasaulinę rinką. Netrukus prekybos biurų išdygo ir kitose Europos šalyse.
Magnetos iš Paryžiaus – gamybos užsienyje pradžia
Prancūzija buvo didžiausia prekybos automobiliais rinka Europoje po Jungtinės Karalystės. Bosch atidarė joje dukterinę įmonę 1899 m. Verslas Paryžiaus filiale pasiekė aukštumas ir nuo 1905 m. jis galėjo patenkinti vietinę magnetinių uždegimo sistemų paklausą nuosavoje gamykloje, iš kurios matėsi Eifelio bokštas.
Automobilių lenktynės – pirmoji reklama
Maždaug amžių sandūroje įvyko pirmosios tarptautinės automobilių lenktynės – galimybė automobilių gamintojams ir tiekėjams pademonstruoti savo gebėjimus. Belgas Camille Jenatzy „Mercedes“ automobiliu iškovojo pergalę Gordon Bennett taurės lenktynėse Airijoje 1903 metais; prie to prisidėjo ir patikima „Bosch“ uždegimo sistema, atlaikiusi ypač nepalankias sąlygas.