Pereiti prie pagrindinio turinio
Bosch Lietuvoje
Įmonės istorija

Globalūs žingsniai 1906–1925 m.

„Bosch“ JAV prekybos biuras Niujorke, apie 1908 m.

Įspūdingą jaunos įmonės augimą pertraukė pirmasis pasaulinis karas, kuriam pasibaigus, siekdama įveikti jo padarinius, „Bosch“ turėjo transformuotis ir ieškoti inovacijų.

„Bosch“ gamyklos Niujorke adreso spaudas, 1947 m.

Atlanto kirtimas – veiklos pradžia JAV

Viskas prasidėjo nuo magnetinių uždegimo sistemų reklamos JAV spaudoje, padėjusios „Bosch“ gauti milijono dolerių vertės užsakymų 1906 metais ir padvigubinti pardavimo kiekius per vienus metus. Verslas JAV buvo toks sėkmingas, kad 1912 metais „Bosch“ pradėjo gaminti garsiausią savo gaminį nuosavoje gamykloje Springfilde, Masačusetso valstijoje.

Taip „Bosch“ magnetinė uždegimo sistema galiausiai pasiekė ir JAV. Komercinę „Bosch“ sėkmę paskatino ši 1906 metais pasirodžiusi reklama.
Taip „Bosch“ magnetinė uždegimo sistema galiausiai pasiekė ir JAV. Komercinę „Bosch“ sėkmę paskatino ši 1906 metais pasirodžiusi reklama.
„Bosch“ JAV prekybos biuras Niujorke, apie 1908 m. Be esamo fialialo Čikagoje buvo atidaryti dar du: 1909 m. San Fransiske ir 1910 m. Detroite.
„Bosch“ JAV prekybos biuras Niujorke, apie 1908 m. Be esamo fialialo Čikagoje buvo atidaryti dar du: 1909 m. San Fransiske ir 1910 m. Detroite.
/

88 procentai – globalizacijos rezultatas

Apie 1910-uosius „Bosch“ turėjo atstovybes visuose žemynuose. Jungtinėje Karalystėje „Bosch“ magnetinės uždegimo sistemos buvo sumontuotos daugiau nei 90 procentų automobilių.
Apie 1910-uosius „Bosch“ turėjo atstovybes visuose žemynuose. Jungtinėje Karalystėje „Bosch“ magnetinės uždegimo sistemos buvo sumontuotos daugiau nei 90 procentų automobilių.

Įžengusi į JAV, „Bosch“ pradėjo žvalgytis ir kitose pasaulio rinkose. Pardavimo biurai veikė Pietų Afrikoje nuo 1906 m., Australijoje nuo 1907 m., Argentinoje nuo 1908 m., Kinijoje nuo 1909 m., o Japonijoje nuo 1911 m., taigi „Bosch“ atstovybių tinklas aprėpė visus žemynus. 1913 metais veikla už Vokietijos ribų generavo 88 procentus įmonės pardavimo pajamų.

Nauji produktai – apšvietimas, generatoriai ir starteriai

Kai automobiliai tapo neatsiejama kasdienio gyvenimo dalimi, o dėl padidėjusio jų greičio reikėjo daugiau dėmesio skirti saugai, „Bosch“ pristatė atitinkamus produktus 1913 ir 1914 metais. „Bosch“ apšvietimas – elektrinė apšvietimo sistema, kurią sudarė priekiniai žibintai, generatorius, reguliatorius ir akumuliatorius, – padėjo saugiau vairuoti naktį, o starteris padidino patikimumą.

Rusijos carui priklausiusiame automobilyje „Delaunay-Belleville“ buvo naudojama „Bosch“ pagaminta apšvietimo ir uždegimo sistema bei elektrinis starteris.
Rusijos carui priklausiusiame automobilyje „Delaunay-Belleville“ buvo naudojama „Bosch“ pagaminta apšvietimo ir uždegimo sistema bei elektrinis starteris.
„Bosch“ automobilinė apšvietimo sistema „Mercedes“ 10/25 HP automobilyje su generatoriumi, priekiniais žibintais ir reguliatoriumi (apie 1913 m).
„Bosch“ automobilinė apšvietimo sistema „Mercedes“ 10/25 HP automobilyje su generatoriumi, priekiniais žibintais ir reguliatoriumi (apie 1913 m).
/
Vokietijos kariai pirmajame pasauliniame kare.

Katastrofa – pirmasis pasaulinis karas

1914 metais prasidėjus karui, siekdama sumažinti sunkumus „Bosch“ nedelsdama įkūrė ligoninę naujoje salėje, kurioje buvo planuota gaminti priekinius žibintus.
1914 metais prasidėjus karui, siekdama sumažinti sunkumus „Bosch“ nedelsdama įkūrė ligoninę naujoje salėje, kurioje buvo planuota gaminti priekinius žibintus.

Kilus karui 1914 metais, visos užsienio rinkos per naktį užsidarė, mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros veikla sustojo, o gamybos pajėgumai buvo pajungti karo reikmėms. Vietoje magnetinių uždegimo sistemų „Bosch“ pradėjo gaminti rankinių granatų detonatorius. Į karinę tarnybą buvo pakviesta maždaug pusė darbuotojų, jų darbą perėmė moterys. Iš visų mobilizuotų darbuotojų 453 taip ir nebegrįžo iš karo.

„Bosch“ logotipas

Naujojo logotipo eskizas (1918 m.)

Naujas pasaulinis prekės ženklas

Pirmojo pasaulinio karo metu prekybos biurai ir prekių ženklai buvo nusavinti. Bet JAV išpirkta „Bosch“ įmonė ir toliau naudojo gerai žinomus „Bosch“ prekės ženklus reklamai. Kad išvengtų painiavos, 1918 m. vyriausiasis novatorius Gottlob Honold greitai sukūrė naują inkaro apskritime prekės ženklą, kuris iki šiol iš esmės susijęs su „Bosch“.

Nuotrauka: naujojo logotipo eskizas (1918 m.)

Nauja pradžia – nepaisant pasipriešinimo

1917 m. karui pasibaigus pervardyta akcinė bendrovė „Robert Bosch AG“ susidūrė su didžiuliais iššūkiais. Grįžti į pasaulinę rinką trukdė išaugusi konkurencija, o įmonės patentai buvo anuliuoti. Tačiau pasiduoti net nebuvo ketinama. Ankstesni ryšiai buvo atnaujinti, atsivėrė naujos rinkos. Kartu įmonė sutelkė dėmesį į pagrindinę savo stiprybę – aistrą inovacijoms.

Trečiajame dešimtmetyje apšvietimo įtaisų gamykloje Fojerbache gamybos ir bandymo darbai vyko visu greičiu – siekiant pasivyti techninius laimėjimus, kuriuos įmonė prarado dėl karo.
Trečiajame dešimtmetyje apšvietimo įtaisų gamykloje Fojerbache gamybos ir bandymo darbai vyko visu greičiu – siekiant pasivyti techninius laimėjimus, kuriuos įmonė prarado dėl karo.
1921 m. kartu su ilgalaikiu partneriu švedu Fritz Egnell Švedijoje Bosch įkūrė „AB Robo“, kuri turėjo prekiauti „Bosch“ produktais Skandinavijoje.
1921 m. kartu su ilgalaikiu partneriu švedu Fritz Egnell Švedijoje Bosch įkūrė „AB Robo“, kuri turėjo prekiauti „Bosch“ produktais Skandinavijoje.
/

Nauji automobilių komponentai – valytuvai ir garsinis signalas

Karo pertraukta veikla prasidėjo iš naujo. Sauga intensyvaus eismo keliuose tapo nauju stimulu „Bosch“ tyrėjams ir išradėjams. Motociklų ir dviračių žibintai, „Bosch“ garsinis signalas, priekinio stiklo valytuvai ir akumuliatorių naudojanti uždegimo sistema papildė produktų asortimentą iki 1926 metų.

Inžinierių skyriaus sukurtas tobulai estetiškas dizainas ir įspūdingas „Bosch“ garsinis signalas (1921 m.)
Inžinierių skyriaus sukurtas tobulai estetiškas dizainas ir įspūdingas „Bosch“ garsinis signalas (1921 m.)
Kai „Bosch“ apšvietimo sistema sėkmingai įsitvirtino transporto priemonėse, trečiojo dešimtmečio pradžioje įmonė nukreipė žvilgsnį į motociklus, pvz., šią Indijoje pagamintą transporto priemonę, 1921 m.
Kai „Bosch“ apšvietimo sistema sėkmingai įsitvirtino transporto priemonėse, trečiojo dešimtmečio pradžioje įmonė nukreipė žvilgsnį į motociklus, pvz., šią Indijoje pagamintą transporto priemonę, 1921 m.
Geras matomumas lyjant buvo labai svarbus saugai. „Bosch“ pasirūpino tuo tiekdama priekinio stiklo valytuvus nuo 1926 metų.
Geras matomumas lyjant buvo labai svarbus saugai. „Bosch“ pasirūpino tuo tiekdama priekinio stiklo valytuvus nuo 1926 metų.
/

„Bosch Car Service“

„Bosch Service“ žibintas tapo neatsiejama serviso dirbtuvių dalimi.

Standartizuotas klientų aptarnavimas visur

Savarankiškų remonto ir montavimo dirbtuvių, kurios visos laikosi vienodų standartų, tinklas nebuvo naujovė. Prieš karą tai jau buvo įgyvendinta JAV. 1921 metais „Bosch“ pradėjo plėsti savo „Bosch Car Service“ servisus už Vokietijos ribų; plėtra vyko taip sparčiai, kad 1930 metais jau veikė 2750 dirbtuvių 70-yje šalių. Šios dirbtuvės padėjo skleisti „Bosch“ vardą visame pasaulyje.

Nuotrauka: „Bosch Service“ žibintas tapo neatsiejama serviso dirbtuvių dalimi.

Niekada nesustojančios konvejerių juostos – gamyba surinkimo linijoje

Tapo vis aiškiau, kad „Bosch“ pranoksta konkurentus kokybe, be to, gali gaminti greičiau ir pigiau. Viena iš to priežasčių buvo surinkimo linijos, kurias „Bosch“ pradėjo naudoti nuo 1925 metų. Anksčiau visai magnetinei uždegimo sistemai pagaminti reikėdavo 50 dienų, o naudojant gamybą surinkimo linijose šis skaičius sumažėjo iki penkių.

Priekinių žibintų gamyba „Bosch“ prieš įvedant gamybą surinkimo linijose (1925 m.).
Priekinių žibintų gamyba „Bosch“ prieš įvedant gamybą surinkimo linijose (1925 m.).
Priekinių žibintų gamyba „Bosch“ perėjus prie gamybos surinkimo linijose (1926 m.).
Priekinių žibintų gamyba „Bosch“ perėjus prie gamybos surinkimo linijose (1926 m.).
/