Globalūs žingsniai 1906–1925 m.
Įspūdingą jaunos įmonės augimą pertraukė pirmasis pasaulinis karas, kuriam pasibaigus, siekdama įveikti jo padarinius, „Bosch“ turėjo transformuotis ir ieškoti inovacijų.
Atlanto kirtimas – veiklos pradžia JAV
Viskas prasidėjo nuo magnetinių uždegimo sistemų reklamos JAV spaudoje, padėjusios „Bosch“ gauti milijono dolerių vertės užsakymų 1906 metais ir padvigubinti pardavimo kiekius per vienus metus. Verslas JAV buvo toks sėkmingas, kad 1912 metais „Bosch“ pradėjo gaminti garsiausią savo gaminį nuosavoje gamykloje Springfilde, Masačusetso valstijoje.
88 procentai – globalizacijos rezultatas
Įžengusi į JAV, „Bosch“ pradėjo žvalgytis ir kitose pasaulio rinkose. Pardavimo biurai veikė Pietų Afrikoje nuo 1906 m., Australijoje nuo 1907 m., Argentinoje nuo 1908 m., Kinijoje nuo 1909 m., o Japonijoje nuo 1911 m., taigi „Bosch“ atstovybių tinklas aprėpė visus žemynus. 1913 metais veikla už Vokietijos ribų generavo 88 procentus įmonės pardavimo pajamų.
Nauji produktai – apšvietimas, generatoriai ir starteriai
Kai automobiliai tapo neatsiejama kasdienio gyvenimo dalimi, o dėl padidėjusio jų greičio reikėjo daugiau dėmesio skirti saugai, „Bosch“ pristatė atitinkamus produktus 1913 ir 1914 metais. „Bosch“ apšvietimas – elektrinė apšvietimo sistema, kurią sudarė priekiniai žibintai, generatorius, reguliatorius ir akumuliatorius, – padėjo saugiau vairuoti naktį, o starteris padidino patikimumą.
Katastrofa – pirmasis pasaulinis karas
Kilus karui 1914 metais, visos užsienio rinkos per naktį užsidarė, mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros veikla sustojo, o gamybos pajėgumai buvo pajungti karo reikmėms. Vietoje magnetinių uždegimo sistemų „Bosch“ pradėjo gaminti rankinių granatų detonatorius. Į karinę tarnybą buvo pakviesta maždaug pusė darbuotojų, jų darbą perėmė moterys. Iš visų mobilizuotų darbuotojų 453 taip ir nebegrįžo iš karo.
„Bosch“ logotipas
Naujas pasaulinis prekės ženklas
Pirmojo pasaulinio karo metu prekybos biurai ir prekių ženklai buvo nusavinti. Bet JAV išpirkta „Bosch“ įmonė ir toliau naudojo gerai žinomus „Bosch“ prekės ženklus reklamai. Kad išvengtų painiavos, 1918 m. vyriausiasis novatorius Gottlob Honold greitai sukūrė naują inkaro apskritime prekės ženklą, kuris iki šiol iš esmės susijęs su „Bosch“.
Nuotrauka: naujojo logotipo eskizas (1918 m.)
Nauja pradžia – nepaisant pasipriešinimo
1917 m. karui pasibaigus pervardyta akcinė bendrovė „Robert Bosch AG“ susidūrė su didžiuliais iššūkiais. Grįžti į pasaulinę rinką trukdė išaugusi konkurencija, o įmonės patentai buvo anuliuoti. Tačiau pasiduoti net nebuvo ketinama. Ankstesni ryšiai buvo atnaujinti, atsivėrė naujos rinkos. Kartu įmonė sutelkė dėmesį į pagrindinę savo stiprybę – aistrą inovacijoms.
Nauji automobilių komponentai – valytuvai ir garsinis signalas
Karo pertraukta veikla prasidėjo iš naujo. Sauga intensyvaus eismo keliuose tapo nauju stimulu „Bosch“ tyrėjams ir išradėjams. Motociklų ir dviračių žibintai, „Bosch“ garsinis signalas, priekinio stiklo valytuvai ir akumuliatorių naudojanti uždegimo sistema papildė produktų asortimentą iki 1926 metų.
„Bosch Car Service“
Standartizuotas klientų aptarnavimas visur
Savarankiškų remonto ir montavimo dirbtuvių, kurios visos laikosi vienodų standartų, tinklas nebuvo naujovė. Prieš karą tai jau buvo įgyvendinta JAV. 1921 metais „Bosch“ pradėjo plėsti savo „Bosch Car Service“ servisus už Vokietijos ribų; plėtra vyko taip sparčiai, kad 1930 metais jau veikė 2750 dirbtuvių 70-yje šalių. Šios dirbtuvės padėjo skleisti „Bosch“ vardą visame pasaulyje.
Nuotrauka: „Bosch Service“ žibintas tapo neatsiejama serviso dirbtuvių dalimi.
Niekada nesustojančios konvejerių juostos – gamyba surinkimo linijoje
Tapo vis aiškiau, kad „Bosch“ pranoksta konkurentus kokybe, be to, gali gaminti greičiau ir pigiau. Viena iš to priežasčių buvo surinkimo linijos, kurias „Bosch“ pradėjo naudoti nuo 1925 metų. Anksčiau visai magnetinei uždegimo sistemai pagaminti reikėdavo 50 dienų, o naudojant gamybą surinkimo linijose šis skaičius sumažėjo iki penkių.