Atstatymas 1946–1959 m.
Pasibaigus antrajam pasauliniam karui, „Bosch“ buvo dar kartą praradusi savo atstovybes užsienyje. Didelė dalis gamybos įmonių buvo sugriautos. Du kiti dešimtmečiai buvo skirti jų atstatymui, bet kartu buvo ieškoma naujų veiklos sričių.
Su vežimėliais ir kastuvais – „Bosch“ atstatymas
Iki 1945 metų sąjungininkų bombos sunaikino daugiau nei 50 procentų „Bosch“ gamyklų Vokietijoje. Dėl svarbaus karinių transporto priemonių tiekėjo vaidmens „Bosch“ tapo strateginiu taikiniu. Dabar įmonei reikėjo apsivalyti, atsistatyti ir sukurti darbo vietas savo darbuotojams.
Uždegimo žvakės ir prikaistuviai – išgyvenimas pokario laikotarpiu
Kad galėtų vėl priimti darbuotojus ir mokėti jiems atlyginimus, „Bosch“ savo gamyklų griuvėsiuose pradėjo gaminti puodus iš plieninių šalmų, vežimėlius ir skėčius. Darbuotojai galėjo naudoti šiuos produktus patys arba mainyti juos į kitas būtinas prekes. Pirmasis sudėtingesnis produktas buvo uždegimo žvakės, skirtos sąjungininkų karinėms transporto priemonėms.
Robert Bosch valios vykdytojas ir valdybos pirmininkas
Robert Bosch mirė 1942 metais. Po 1945 m. jo turto valdytojai atkūrė įmonę vadovaudamiesi jo valia ir testamentu. Tikslas buvo generuoti pelną, bet dalį jo skirti labdaringiems tikslams. Hans Walz vadovavo įmonei kaip steigėjo įpėdinis iki 1963 metų.
Antimonopoliniai procesiniai veiksmai – pavojus prarasti viską
Nacionalsocialistų siekiai užvaldyti pasaulį galėjo būti įgyvendinti tik padedant ekonomiškai stiprioms įmonėms. Todėl sąjungininkai siekė suskaidyti dideles Vokietijos korporacijas, įskaitant „Bosch“. Bet įmonė augo organiškai, todėl atskiros jos dalys negalėjo išsilaikyti atskirai. Galiausiai „Bosch“ įmonė beveik nenukentėjo, nors privalėjo atskleisti savo patentus visiems konkurentams.
„Pagaminta visame pasaulyje“ – nauji keliai tarptautinei kompanijai
Prieš Hitleriui užgrobiant valdžią, daugiau nei 50 procentų „Bosch“ pardavimo pajamų buvo gaunama iš tarptautinio verslo. Bet po 1945 m. ši dalis kone pasiekė nulį, nes įmonės turtas užsienyje buvo konfiskuotas. Naudojantis gerais santykiais su ilgalaikiais partneriais ir sparčiai augančiomis rinkomis tokiose šalyse, kaip Brazilija ir Indija, pamažu prasidėjo pasaulinio tinklo kūrimas. Bet tik 1960 metais „Bosch“ pajamos iš tarptautinės veiklos vėl viršijo 20 procentų.
Tobula elegancija – vartotojams skirtos technologijos
Šeštojo dešimtmečio pradžioje „Bosch“ pristatė rinkai produktus, kurie atspindėjo Vokietijos ir Europos ekonominį stebuklą ir tenkino vartotojų poreikius sunkiems laikams artėjant prie pabaigos. Kaip pavyzdžius galima paminėti virtuvės prietaisus ir elektrinius gręžtuvus namų meistrams. Pagrindiniai gaminiai, pvz., radijo aparatai, buvo parduodami milijonais.
„Bosch“ virtuvės prietaisas
Į virtuvę atėjo „nauja era“
„Bosch“ virtuvės kombainas buvo pristatomas dvejopai. Šis modelis vadinosi „Neuzeit“, jis buvo reklamuojamas kaip „kaimietės pagalbininkas“. Miestų gyventojams buvo žadama nauja modernių namų ūkio technologijų era, supaprastinanti namų ruošos darbus.
Kaimo gyventojus bandyta patraukti tuo, kaip ši mašina palengvins didelių maisto produktų kiekių apdorojimą. Pirmu atveju taikytasi į didelius namų ūkius, kuriuose gausu vaikų, o antruoju – į poreikį greitai apdoroti vaisių ir daržovių derlių, siekiant išsaugoti jį vėlesniam naudojimui, pavyzdžiui, dalį produktų užšaldant arba gaminant uogienes ir konservus.
„Neuzeit“ buvo daugiafunkcis prietaisas, kuris galėjo pjaustyti, minkyti tešlą, tarkuoti, spausti ir netgi lupti bulves.
Nuotrauka: virtuvės kombaino pardavimo scenarijus parduotuvėje Štutgarte (1962 m.)
Grįžimas prie populiariaus produkto – benzino įpurškimas automobiliuose
Ši technologija, naudojama daugybėje „Bosch“ produktų, buvo sukurta dar prieš karą. Bet kad ji būtų ir liktų konkurencinga, reikėjo inovacijų. Benzino įpurškimo sistema, „Bosch“ sukurta orlaivių varikliams, atrodė kaip inovacija automobiliuose šeštojo dešimtmečio pradžioje, bet prireikė dešimtmečių, kol ji įsitvirtino kaip standartinė.
„Bosch Combi“
Elektrinis įrankis namams
„Pasidaryk pats“ mada tapo patrauklia „Bosch“ verslo sritimi. 1952 metais pristatytas elektrinis įrankis „Bosch Combi“ galėjo būti naudojamas įvairiais būdais priklausomai nuo pasirinkto antgalio – kaip gręžtuvas, atsuktuvas, šlifuokliss ar netgi prietaisas gyvatvorėms karpyti. Šis pasiūlymas pažadino visiškai naują verslo segmentą Europoje, kurioje pagrindiniai pirkėjai vis dar buvo vyrai; tai „pasidaryk pats“ sektorius, daugiausia vyravęs rūsiuose ir garažuose.
Visas komplektas su standartiniais priedais buvo parduodamas dėžėje arba medinėje spintelėje, skirtoje tvirtinti prie sienos. Tokiu būdu „Bosch“ sukūrė antrą elektrinių įrankių asortimentą, papildantį specialistams ir statybos aikštelėms skirtus įrankius, įskaitant smūginius gręžtuvus.
Nuotrauka: „Bosch Combi“ mėgėjams meistrauti namuose – su patogiu nešiojimo dėklu (1952 m.)
Elektronika – verslo kryptis, turėjusi padarinių
Kurti elektroninius komponentus „Bosch“ pradėjo šeštojo dešimtmečio viduryje. Pirmasis iš jų buvo „variodas“, kurio gamybą „Bosch“ pradėjo 1958 m. Po jo sekė tranzistoriai, o nuo 1970 metų – integriniai grandynai. Kritiškai vertinami skeptikų, bet su entuziazmu priimti šalininkų, jie pasėjo pirmąją sėką elektronikos srityje, kuri dabar yra pagrindinė „Bosch“ veikla.