Nauja veikla 1960–1989 m.
Septintajame–aštuntajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje vyko „Bosch“ pertvarka, dėl kurios ji virto diversifikuota grupe su atskirais padaliniais, globalia įmone ir automobilių elektronikos rinkos lydere.
Nauja struktūra – formuojami padaliniai
Tarp 1950 ir 1960 metų „Bosch“ darbuotojų skaičius išaugo nuo 15 000 iki 70 000. Centralizuotos struktūros, tikusios vidutinio dydžio įmonei, nebepakako, todėl septintajame dešimtmetyje įvairių verslo sričių – pradedant nuo Elektrinių įrankių padalinio – savarankiškumas pamažu didėjo. Šiuo ekonomikos augimo ir visiško užimtumo laikotarpiu „Bosch“ įsigijo įmonių kituose sektoriuose ir tūkstančiai darbuotojų buvo išmokyti gaminti elektroninius automobilių komponentus.
Nuo hidraulinės įrangos iki pakavimo technologijų
Automobilių pramonė tuo metu svarbiausioje „Bosch“ rinkoje – Vakarų Europoje – klestėjo, bet plėtra į kitus sektorius taip pat buvo svarbi. Šeštajame dešimtmetyje atėjusi į mobiliųjų hidraulinių įrenginių, medicinos elektronikos ir radijo technologijų sektorius, 1963 m. „Bosch“ įsigijo pakavimo mašinų įmonę, o tada dar labiau išplėtė veiklą kitais įsigijimais ir suformavo Pakavimo technologijų padalinį.
Įkūrėjo palikimas – „Robert Bosch Stiftung“
Moksliniai tyrimai, technologinė plėtra ir įsigijimas – inovacijų galia
1968 m. „Bosch“ sutelkė savo mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros išteklius naujame tyrimų centre. Šių bendrų pastangų reikėjo, kad gimtų idėjos, kurias vėliau „Bosch“ pavertė novatoriškais produktais, suteikusiais jai konkurencinio pranašumo. Nuo septintojo dešimtmečio vidurio įmonės valdomi tyrimų institutai taip pat sutelkė dėmesį į specialius projektus, tokius kaip integriniai grandynai.
„Jetronic“
Elektronikos įsigalėjimas
1959 metais „Bosch“ pradėjo kurti elektroniniu būdu valdomą benzino įpurškimo sistemą. „Jetronic“ buvo pirmoji tokios rūšies sistema pasaulyje, masinė jos gamyba prasidėjo 1967 metais. Pirmą kartą ji buvo panaudota JAV skirtose „Volkswagen“ 1600 LE ir TLE versijose. „Jetronic“ padėjo VW 1600 patenkinti palyginti griežtus aplinkosaugos reikalavimus, įvestus JAV Kalifornijos valstijoje.
Nuotrauka: benzino įpurškimo elektroninio valdymo bloko „Jetronic“ plokštė elektronikos laboratorijoje Schwieberdingeno techniniame centre netoli Štutgarto (1970 m.)
Puslaidininkiai ir kompiuterizuotas automobilis – „Bosch“ elektronika
Tyrėjų ir vadovų pasiryžimas paversti elektroniką įmonės ramsčiu pradėjo atsipirkti nuo aštuntojo dešimtmečio vidurio, ir anksčiau nepažymėta teritorija nulėmė įmonės sėkmę iki pat šiandienos. Geriausias to pavyzdys yra 1978 m. pristatyta stabdžių antiblokavimo sistema ABS, kurią „Bosch“, remdamasi savo patirtimi skaitmeninėje elektronikoje, pavertė automobilių inžinerijos techniniu standartu.
Globalus mąstymas – nauja pradžia JAV ir Azijoje
JAV, didžiausioje pasaulio ekonomikoje, „Bosch“ teisės nevaržomai naudoti savo prekės ženklą buvo atkurtos tik 1983 metais. Tai padėjo įmonei susigrąžinti ankstesnę savo pardavimo sėkmę. Azijoje „Bosch“ įsitvirtino ypatingu būdu. Tokiose šalyse, kaip Malaizija, ji pagamino aukštos kokybės prekes, tokias kaip fotografijos ir vaizdo technologijos. Be to, ji kūrė bendrąsias įmones tokiose svarbiose rinkose kaip Japonija. "Bosch" pradėjo čia elektroninių benzino įpurškimo sistemų gamybą 1973 metais, ir "ABS" stabdžių antiblokavimo sistemą – 1984 metais.
Lambda jutiklis
Jautrieji šnipai
1969 metais „Bosch“ ekspertai pradėjo kurti išmetamųjų dujų matavimo jutiklius, kurie buvo pradėti plačiai naudoti tik praėjus geram dešimtmečiui nuo jų sumanymo. Mūsų dienomis aplinkai nekenkiantys degimo varikliai nebeįsivaizduojami be lambda jutiklių, kurių gamyba prasidėjo 1976 metais. Ši „Bosch“ inovacija buvo būtina išmetamųjų dujų apdorojimui naudojant trijų krypčių katalizatorius. Lambda jutiklis matuoja deguonies kiekį išmetamosiose dujose prieš katalizatorių. Ši vertė, kuri nuolat kinta plačiame diapazone priklausomai nuo vairavimo sąlygų, naudojama įpurškimo sistemos elektroninio valdymo bloke reguliuojant benzino ir oro mišinio sudėtį. Sistemos tikslumas užtikrina visišką sudeginimą, todėl katalizatorius optimaliai apdoroti išmetamąsias dujas. Tokiu būdu kenksmingų išmetamųjų dujų kiekis sumažinamas iki 90 prrocentų.
Nuotrauka: lambda jutiklio prototipų funkciniai bandymai Schwieberdingeno techniniame centre (1975 m.)
Telekomunikacijos – nauja svarbi sritis
Devintojo dešimtmečio pradžioje „Bosch“ žengė į telekomunikacijų sektorių ir pradėjo kurti kosminių palydovų ir mobiliųjų telefonų technologiją bei įgyvendinti viešuosius ir privačiuosius telekomunikacijų tinklus. Po dviejų sėkmingų dešimtmečių šiame sektoriuje, kuriame buvo gauta iki 25 procentų įmonės pardavimo pajamų, nepalankūs pokyčiai paskatino „Bosch“ pasitraukti iš kelių segmentų. Apsaugos sistemų padalinys toliau dirbo šiame versle, jo veikla sėkminga ir šiandien.