Globalizacija nuo 1990 m.
Krito geležinė uždanga, Azija pasiūlė naujų rinkų, o programinė įranga atvėrė „Bosch“ naujų galimybių. Pastarieji trys dešimtmečiai atnešė sparčius, įmonę užgriuvusius ekonomikos pokyčius.
Varšuvos pakto žlugimas ir Rytų Europos atsivėrimas
Geležinės uždangos kritimas pranašavo ir naują erą įmonei „Bosch“. Iki 1994 metų ji atidarė nuosavas įmones 13-oje buvusių Rytų bloko šalių. „Bosch“ nesustojo ir atidarė gamybos įmones Jihlavoje ir Česke Budejovicuose (Čekijos Respublikoje), Vroclave (Lenkijoje), Miškolce ir Hatvane (Vengrijoje), Engelse ir Samaroje (Rusijos Federacijoje). Prekybos už Vokietijos ribų dalis išaugo nuo 51 procento 1990 metais iki maždaug 72 procentų 2000 metais.
Naujos galimybės – žvilgsniai nukreipti į Aziją
Indijoje, Japonijoje ir Pietryčių Azijos šalyse „Bosch“ jau buvo įsitvirtinusi arba bandė tai padaryti besiformuojančiose rinkose. Bet didžiausią strateginį interesą kėlė pamažu atsiverianti Kinijos rinka. Iki pat 1994 metų Kinojoje „Bosch“ veikė tik teikdama licencijas ir įkurdama atstovybę Pekine 1989 metais. Bet vėliau „Bosch“ pavyko įsitvirtinti kaip regioniniam gamintojui ir šioje rinkoje.
Mikromechaniniai jutikliai
Miniatiūriniai stebėjimo įtaisai
Dešimtajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje „Bosch“ sukūrė automobilių mikromechaninius (MEMS) jutiklius, veikiančius tarsi jutimo organai ir matuojančius greitėjimą, sukimąsi, slėgį ir garsą. Jie perduoda informaciją elektroniniams valdymo blokams, pranešdami, pavyzdžiui, kada tiksliai turi išsiskleisti oro pagalvė įvykus avarijai. 2005 m. „Bosch“ taip pat pradėjo gaminti buitinės elektronikos (išmaniųjų telefonų, žaidimų konsolių) jutiklius. Mažiausi MEMS jutikliai yra tik 1,5 milimetro pločio. Šių miniatiūrinių detalių gamybai „Bosch“ tyrimų komanda sukūrė „plazmos graviravimo“ (angl. plasma etching) procedūrą. Nuo 1995 m. „Bosch“ jau pagamino maždaug 15 mlrd. MEMS jutiklių ir dabar yra rinkos lyderė šioje srityje, kasdien pagaminanti net apie 4 milijonus vienetų.
Nuotrauka: Erkė ant mikromechaninio (MEMS) jutiklio (dydžio iliustracijai) (1995 m.)
Nuo ESP iki ACC – daugiau dėmesio inovacijoms
1995 m. pristatyta elektroninė stabilumo programa ESP® buvo svarbus technologinis laimėjimas. Ji apsaugo nuo transporto priemonės slydimo. Tais pačiais metais „Bosch“ pristatė savo „TravelPilot“ navigacijos sistemą su maršruto nuorodomis ir balso pranešimais. 1997 metais "Common Rail" aukšto slėgio dyzelino įpurškimo sistema sumažino degalų sąnaudas; 2000 m. tą patį padarė „DI Motronic“ benzino tiesioginio įpurškimo sistema, o pagalbos vairuotojui sistemos, tokios kaip "Adaptive Cruise Control" (pastovaus greičio palaikymo sistema) ir "Night Vision" (naktinio matymo sistema), pagerino saugumą.
Įmonė keičiasi – naujos verslo sritys
Pardavusi telekomunikacijų padalinį, 2001 metais „Bosch“ įsigijo pramonės technologijų įmonę „Mannesmann Rexroth“. Tai sustiprino pramonės technologijų padalinį ir subalansavo įmonės struktūrą. Likusios telekomunikacijų padalinio dalys sudarė Apsaugos sistemų padalinį. 2003 metais „Bosch“ išplėtė savo šiluminių technologijų padalinį įsigydama „Buderus AG“. „Bosch“ atsisakė kitų naujų sričių, pvz., saulės energijos padalinio, kurį įkūrė 2008 metais.
Išmanieji atsuktuvai, dviračiai, aušinimo ir valdymo sistemos
2003 m. pristatydama elektrinį atsuktuvą IXO, kuris neįtikėtinai greitai tapo geriausiai parduodamu elektriniu įrankiu pasaulyje, „Bosch“ žengė į naują verslo sritį – mažų ir lengvų prietaisų su ličio jonų akumuliatoriais gamybą. 2011 m. atsirado ir visiškai naujų sričių, pavyzdžiui, elektrinės dviračių pavaros. Kartu „Bosch“ plėtėsi ir tradicinėse srityse, pavyzdžiui, įsigydama buvusias bendrąsias įmones, pvz., „ZF Lenksysteme“ ir „Bosch und Siemens Hausgeräte“, kurios padėjo svarbius pamatus būsimiems scenarijams,tokiems kaip prie interneto prijungtiems buitiniams prietaisams ir savaeigiams automobiliams.
Automatinis vairavimas
Lyg pasitelkus magiją
Automatizuotas vairavimas jau nebėra mokslinė fantastika. Šią technologiją „Bosch“ tiria, kuria ir išbando tiek savo laboratorijose, tiek Vokietijos ir Kalifornijos greitkeliuose. Atstumo radarą „Bosch“ pristatė jau 2000 m. Naujoviška sistema tuomet galėjo eismo spūstyse automatizuotai sustabdyti automobilį, o paskui – vėl jį paleisti. Toliau tobulinant jutiklių technologiją ir programinę įrangą bus galima pamažu vairuoti transporto priemones greitkeliuose automatizuotai, o vėliau – ir miestuose.
Nuotrauka. Automatizuoto vairavimo bandymų automobilis su didelio greičio 360 laipsnių vaizdo kamera (2015 m.).
Nauji horizontai: daiktų internetas ir dirbtinis intelektas
Daiktų ir paslaugų internetas įmonei „Bosch“ atveria daug naujų verslo linijų. Šalia tradicinių produktų jos apima programinę įrangą, naujus internetinius verslo modelius ir duomenų apsaugą. Įmonė iškėlė sau tikslą ilguoju laikotarpiu suderinti šias keturias sritis. Tai apima viską nuo automatinio vairavimo iki išmaniųjų namų ir savarankiško ryšio tarp gamyklos įrangos.